mandag den 14. maj 2007

Det starter på fredag

Chelsea Flower Show er ifølge englænderne verdens største haveudstilling, og et must for alle haveinteresserede. Jeg har ikke været der endnu, så det er på tide at komme derover.

Jeg tager afsted fredag d. 18. maj og vil så småt begynde at blogge lidt på turen derover. I weekenden skal jeg besøge Chapel Manor Gardens, Royal Gardens of Kew samt 3 private haver. Og mandag skal jeg så ind og se Chelsea Flower Show på deres Pressedag, hvor der ikke er så mange besøgende og derfor bedre mulighed for at tage fotos.

Er der nogen der kender andre haver i London eller omegn, der er et besøg værd??



testfoto
Dette er blot en test for at afprøve om jeg kan sende fotos direkte fra min mobiltelefon

9 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jamen det lader da til at kunne lade sig gøre :o)

Frank Kirkegaard sagde ...

nemlig, så nu er jeg klar til at blogge fra på fredag

Anonym sagde ...

Hej Karl
Vi er to anlægsgartner, som skal til Chelsea Flowershow på næste fredag. Vi vil følge dine beskrivelser med interesse.
De tre private haver du nævner. Er det nogen, som er mulige at få adressen på. Vi har lidt småt med tid til at finde relevante haver.
Med venlig hilsen
Britta Kragh-schmidt
Kraghschmidt@yahoo.dk

Frank Kirkegaard sagde ...

De 3 haver er en del af NGS - National Gardens Scheme, hvor folk åbner deres haver mod betaling som så går til et godt formål. De 3 haver er desværre kun åbne d. 19. maj, men der er sansynligvis andre åbne når I er derovre.

Prøv at gå ind på www.ngs.org.uk og se nærmere eller prøv dette mere direkte link, hvor I kun skal udfylde de datoer I er i byen.

Om lørdagen kan I f.eks. se: Lambeth Palace
"... is one of the oldest and largest private gardens in London. Site occupied by Archbishops of Canterbury since end C12. Formal courtyards with historic white fig (originally planted 1555). Parkland-style garden with mature trees, woodland and native planting, pond, hornbeam allée. Also formal rose terrace, summer gravel border, herb garden and beehives....."

Held og lykke og god tur

Anonym sagde ...

Hej Frank
Held og lykke med turen. Jeg vil reklamere for din blog på mit site: BornholmerMarked.dk, så haveinteresserede bornholmere kan følge med. Er det OK?
Kærlig hilsen
Birgitte

Frank Kirkegaard sagde ...

Kære Birgitte
Tak for tilbuddet, det er OK med mig.

Nanna sagde ...

Hej Frank.
Det lyder spændende med en tur til Chelsea. Jeg vil følge din tur med interesse. Jeg er specielt interesseret i roser og clematis. Med venlig hilsen Nanna.

Anonym sagde ...

Kære Frank
Tak for en dejlig tur til Azorerne.
For mange år siden var min mand og jeg i Kew Garden. Der så vi nogle meget store rhododendron-buske, som man nemt kunne gå under, hvilket naturligvis ikke var tilladt. Det kunne være meget spændende at høre fra dig, om de stadig findes?
Vi vil spændt følge dine kommentarer og fotos fra turen. God tur! Med venlig hilsen Annie Bauch.

Frank Kirkegaard sagde ...

Tak for komentarerne og selvtak til Annie. Azorerne ER bare flot. Jeg skal nok tage et billede af de store rhododendron i Kew, hvis jeg kommer forbi